Senzori de presiune

Presiunea aerului din anvelope este strans legata de siguranta automobilului cat si de consumul de carburant. Daca presiunea din anvelopele unui automobil mai mica decat valoarea specificata de constructor, in timpul deplasarii automobilului anvelopele se vor deforma excesiv. Acestă deformare conduce la cresterea temperaturii anvelopei precum si la reducerea aderenței transversale. In cazuri extreme, mai ales dacă anvelopa este la limita duratei de viață, aceasta se poate dezintegra.

Anvelopele cu presiunea aerului scazuta cauzeaza instabilitatea automobilului în viraje datorita pierderii aderentei. In plus, pe suprafete umede distanta de franare creste considerabil.

Totodata, deformarea excesivă a anvelopei conduce la cresterea rezistenței la rulare. Din acest motiv consumul de combustibil va creste simtitor in cazul unor anvelope cu presiunea aerului sub limita specificata de constructor.

Umflarea rotilor cu azot

Introdusa in anii 70 in sporturile cu motor, umflarea rotilor cu azot are marele avantaj al inexistentei variatiilor de presiune in functie de temperatura. Astfel, daca in momentul in care dvs faceti presiunea in roti afara sunt 20 de grade Celsius si anvelopa are 25 de grade Celsius si rulati cu 130 km/h, dupa mai putin de 30km, intre brakerele anvelopei sunt 80-90 grade Celsius, ceea ce duce la marirea presiunii in anvelopa si micsorarea petei de aderenta. Acesta inseamna ca stabilitatea si manevrabilitate autoturismului scad, iar distanta de franare creste.